lunes, mayo 25, 2009

La hora de la Gent Gran en radio Mataró



UN PROGRAMA QUE PODÉIS VER CADA JUEVES DE 5- A- 6 DE LA TARDE SIEMPRE TENEMOS INVITADOS NUEVOS, OS DESEAMOS QUE LO PASÉIS BIEN CON ESA ILUSIÓN LO HACEMOS ESTE GRUPO DE PERSONAS UN SALUDO PARA TODOS ENCARNA

sábado, mayo 23, 2009

Rocafonda. Cada dona va triar una cançó que fos especialment significativa per a ella


Vocalia de Dones de l'AA.VV. de Rocafonda
La Vocalia de Dones de l'AA.VV. de Rocafonda de Mataró va ser la responsable de coordinar aquest projecte musical col•lectiu molt peculiar. Es tracta d’un disc que recull les cançons cantades per divuit dones d’arreu del món que viuen al barri de Rocafonda. Cada dona va triar una cançó que fos especialment significativa per a ella, i l’ha cantat tal i com la recorda. Aquestes dones, que no es dediquen professionalment a la música, han omplert de sentiments i sensacions fins l’últim minut del cd. El resultat, com diuen a la caràtula, és “un petit tresor”.

jueves, mayo 21, 2009

Por amor empecé a quererte


JAVIER NAYA
Aprendí el amor con tus besos
a la luz de la lumbre
que quema y crepita
en el corazón del hombre;
contigo aprendí el amor
a la luz de la lumbre
y por amor empecé a quererte
una noche oscura y fría,
y cuánto más aprendo,
a la luz de la lumbre,
más caigo en la cuenta,
más te quiero todavía,
y cuánto más te quiero,
a la luz de la lumbre
más me arrimo en silencio
con el semblante serio
y el corazón ardiendo
junto al reflejo del fuego
que crepita y nos calienta
a la luz de la lumbre.

este poema me ha llegado al alma gracias por que las personas podamos ver estos poemas tan precioso gracia Javi de tu amiga Encarna

domingo, mayo 17, 2009

La vida continua i l’historia és la que hi ha, desitgem un món millor, i una mica de seny per els que porten el rom del planeta.




Benvolguts Amics dels Correus.!!!

Una vagada més el País Basc i Catalunya, agermanats han donat una lliçó de civisme al res d’Espanya i del món, en al bon comportament de les dues aficions del futbol, amb una competició final de copa.

Agermanats anirem caminant sota un cel blau estelat,,,,!!!!!!

La vida continua i l’historia és la que hi ha, desitgem un món millor, i una mica de seny per els que porten el rom del planeta.



La meva distracció musical de la setmana, l’he dedicat aquest cantaires de l’Empordà, de Calella de Palafrugell, que portant per nom Port Bo, i que ens faran sentir amb la presentació que podreu veure tot seguit l’havanera que porta per nom, Busca’m a l’Empordà. Música del mestre Antoni Mas i Bou, i la lletra del inspiradíssim Carles Casanovas, cantaire i guitarra.

Bé amics aquí acabo i fins un altra estona, i si mai em perdo, busqueu-me a l’Empordà...!!!

Molt Bon Cap de Setmana volguts internautes,,,,d’en Salvador de Mataró.

Las palabras mas bonita que he sentido de un amigo que quiere a su tierra como todos debemos que querer ala nuestra si fanatismos y con mucho cariño y respeto gracias Salvador por ser tan buena persona un saludo Encarna

domingo, mayo 10, 2009

yo soy una persona que valoro mucho el comportamiento de las personas, un saludo






Hola hoy me siento muy contenta estado en una casa de palles a almorzando y hemos entablado una conversación con unas persona muy majas que desde hace tiempo que nos conocemos de vernos allá, es una Casa muy acogedora da gusto como las gente que viene a almorzar hacemos amistad .he conocido ha muchas personas de todos
los pueblos de rededor yo soy una persona muy advierta y me gusta conversar y que valoro mucho el comportamiento de las personas, un saludo Encarna

sábado, mayo 09, 2009

Avui la meva presentació musical la dedico, el grup de cantaires d’havaneres del Casal de la Gent Gran de Mataró, en el 10é Aniversari.





Benvolguts Amics del Correus!!!

Avui la meva presentació musical la dedico, el grup de cantaires d’havaneres del Casal de la Gent Gran de Mataró, en el 10é Aniversari.

Aquest cinc joves cantaires que tots passant dels 70 anys, els podrem sentir expressant l’esperit de joventut que porten a dins, i com diu el refrany. Qui canta el seu mal espanta, en aquesta edat del si, no, fos,,,

Bé amics ens perdonareu si sentiu algun gall que sempre sense voler s’escapa, jo sóc el primer de la fila, i m’han triat a mi, com a solista, per si voleia algun tomàquet, el primer de rebre seré jo.

Volguts amics, us recomano que no us quedeu a casa mirant la TV , us heu de moure, heu de fer activitats, cantar en una coral, pintar, fer informàtica, que fa treballar la memòria, fer exercicis corporals, fer noves amistats, conversar, i si pot ser caminar, una horeta que per la circulació va molt bé, que més us puc dir, que us estimo,,,, i que per molts any.

Reveu una afectuosa abraçada d’en Salvador. ( molt bon cap de setmana )

Saludo ha todos mis amigos del Parque que es donde yo cono si lo que es la amistad verdadera formamos una piña maravillo un saludo para todos ENCARNA

Su experiencia, de la que hace un balance positivo al cien por cien, ha sido grabada para hacer un documental:

Difícil, complicado, esforzado, trabajoso, ... pero no imposible. Este último término parece no tener cabida en el diccionario de la navarra Merce Irigoien Jiménez. Esta pamplonesa, de 37 años, sufrió a los 21 un accidente que le produjo una tetraplejia y redujo un 90% su movilidad, postrándola en una silla de ruedas. Pero lejos de hundirse, y en lo que es un ejemplo de vitalidad, positivismo, esfuerzo y superación, Irigoien parece dispuesta a romper moldes.

Lo hizo doctorándose en Veterinaria tras el accidente y, la pasada semana, lo volvió a demostrar convirtiéndose en la segunda persona del mundo -la primera mujer-, en completar, gracias a un tándem especial para el esquí adaptado, el descenso más famoso y concurrido en Europa. Junto a ella, también bajó la paralímpica oscense Pilar Rivares, de 33 años y que tiene amputada una pierna.

"Ha sido un regalazo"
Miles de esquiadores recorren sobre sus tablas cada año los 20 kilómetros de descenso (casi 2.000 metros de desnivel) que surcan el Valle Blanco en Chamonix. Un terreno glaciar y de alta montaña que parece vetado a las personas con movilidad reducida pero que, gracias a la iniciativa de los montañeros navarros Patricia Vizcarret, Alberto Urtasun y Jabi Álvarez (vecino de Nueno) y del francés Jean Louis Guedelain, ha quedado claro que no tiene por qué ser así.

Su experiencia, de la que hace un balance positivo al cien por cien, ha sido grabada para hacer un documental:
"Para mí poder hacer este descenso ha sido un auténtico regalazo. Se me han roto muchas barreras y me he dado cuenta de que el límite está más alto de lo que pensaba. Algo que pensé durante el descenso y que me resultó divertido es que, aunque antes del accidente me gustaba el monte y el esquí de fondo, si no llego a estar en una silla de ruedas posiblemente ni me hubiera planteado hacer algo así. Plantearse retos, a cualquier nivel, es importante. Cuando te quedas en una silla, tu vida se convierte ya en un reto casi cotidiano".

Pero aunque pueda resultar algo sencillo, lo cierto es que los preparativos de este proyecto han durado desde el pasado otoño
"Hay muchísimos detalles que cuidar, ya no sólo del descenso en sí, sino también de los materiales o los cuidados que acarrean unas discapacidades físicas tan altas como la de Merce y Pilar. De hecho, los mayores problemas no llegaron en la actividad deportiva. El verdadero hándicap fue lograr normalizar todo a la situación de ellas: accesos, entrenamientos, material.... Antes de esquiar hay que coger un teleférico a la Aiguille de Midi (3.842m.) y el tándem no entraba en él. Hubo que desmontarlo, subir y volver a montarlo en la cima".

Luego, el grupo bajó 200 metros por una arista antes de iniciar el descenso. En él, y mientras Rivares esquiaba de forma autónoma, Jabi Álvarez pilotaba los 200 kilos del tándem, con Irigoien equilibrando y ayudando con su peso la maniobrabilidad:
"En los primeros giros y viendo el desnivel, tuve un poco de "canguelillo", pero luego disfruté mucho, fue como tocar el cielo. Es una situación en la que tienes que confiar plenamente en tus acompañantes. No hay otra. La gente alucinaba cuando nos veía bajar. Una esquiadora con una sola pierna, otros en una tándem... era una situación muy rara para los que nos veían, por eso hay que destacar el trabajo en equipo que supuso".

Pero los problemas no acabaron con el descenso, tal como recuerda Irigoien:
"Para coger el tren de vuelta, había que subir escaleras. Exactamente 351. Y tuvimos que subirlas con Merce a la espalda, primero, y haciendo varios viajes después para subir el tándem desmontado. Hay lugares en los que las personas con discapacidad física no podrán ir nunca, pero hay otros que se podrían adecuar. Hay mucho campo para investigar: materiales, formación de profesionales, .. Si se avanza en ello, si se da vueltas a la cabeza en cómo innovar, habría actividades que podrían realizar y lugares que podrían visitar. El objetivo debe ser tratar de hacer accesible el mayor número de lugares a la mayor parte de personas con discapacidad"

Por ahora, Irigoien ya piensa en otro reto: subir a los 5.895 metros del Kilimanjaro con la Fundación Handix. ¿Quién dijo imposible?

Es maravilloso que estas personas explique estas cosas tan importantes, para que otras personas puedan tomar ejemplo que la vida te da palo pero hay que superarlos gracia ha todos los que estáis luchando por vosotros y por otras los demás un saludo muy fuerte para todos Encarna

sábado, mayo 02, 2009

Quan érem joves i teniem vida laboral activa, i contributiva, que vàrem fer?: treballar, procrear, cuidar la família i millorar tant com poguerem la


DE GENT GRAN
per Emili Ramos, secretari de l'Ass. Jubilats Mataró-Maresme

Tenim drets els vells?

La societat occidental d'ençà l'implantació de la tecnologia industrial més avançada en tota mena de processos de fabricació i de la millora sanitària en quan a investigació i aplicació pràctica en la farmacologia i dietètica ha millorat considerablement en l'esperança de vida de les persones, que d'any en any es va acreixent i sembla, tal com passa amb les marques atlètiques, que no hi hagi límitació a la vista.

Això preocupa, amoïna i posa nerviosos alss governants, particularment als economistes; tenen paüra, tal com ha dit l'actual ministre d'Economia espanyol: "a la llarga poden posar en perill, la gent gran, l'equilibri pressupostari".

Es parla d'implantar una llei de dependència de les persones grans i, com tot, te un cost, semble ser que el P.I.B. (Producte Interior Brut), s'apujaria en un 0'7%, ves per on el mateix famós percentage que tan generosament prometeren aplicar en ajudes al Tercer Món i que mai s'arriba a acomplir.

Tal com assenyala la sociòloga Eulàlia Solé en un recent article publicat al diari La Vanguardia, el fet de que uns propers 15 o 20 anys haurà augmentat el cens de gent major de 50 anys i que sobrepassant el 50% del votants constituïm majoria absoluta en l'electorat, no els deixarà aplicar les reformes com la de retallar les prestacions i castigar-los a una vellesa miserable, cosa que per dissort ja en son molts quela pateixen.

Diu la citada escriptora que si a l'any 1948 fou instituïda la Declaració Universal del Drets Humans i que no obstant que aquest document per ell mateix ja hauria d'esser suficient, les Nacions Unides, pel 1989, vàren proclamar també, la Declaració dels Drets de la Infància; per quan, doncs, s'instituïran els Drets de la Vellesa Digna, cosa que comportaria que ningú poguès negar-nos, als jubilats, el dret a una paga i agombolaments decents fins al final de la nostra existència.

No hauria d'importar que la Seguretat Social tingués mancança o excedent, son els pressupostos mateixos de l'estat els que han d'aportar tot el que es necessita per el Drets dels Ancians, és un capítol fonamental. Perquè, cal preguntar-se: la societat ha d'ometre la nostra contribució a l'actual benestar?

Quan érem joves i teniem vida laboral activa, i contributiva, que vàrem fer?: treballar, procrear, cuidar la família i millorar tant com poguerem la societat que ens tocà per tal d'arribar a on estem ara.

Si els nens, futur indefectible, tenen dret a l'educació, a la salut, als serveis sanitaris i a la protecció de la família. costi el que costi, nosaltres que hem fet possible que ells ara hi siguin, perquè no som mereixedors d'un tracte digne?

Valgui aquesta modesta postil·la com a reconeixement al ben escriure i raonada exposició de l'escriptora i sociòloga Eulàlia Solé.