miércoles, abril 01, 2009

Línia 4: Cirera-Molins. Es perllonga fins a l´Hospital. S´aproparà fins a la ronda de Francesc Macià des de la ronda de Barceló pel Camí Ral. S´elimin


Mataró Bus fa ajustos puntuals a la nova xarxa del servei.

(Ajuntament de Mataró 25.3.09)


S´ha treballat amb la Federació d´Associacions de Veïns, entitats i usuaris

El Servei de Mobilitat ha presentat avui a la Comissió Informativa de Via Pública una proposta de modificacions puntuals que s´han fet a la nova xarxa del Mataró Bus. La proposta, que no canvia l´estructura bàsica de la xarxa, s´ha treballat amb els suggeriments d´usuaris i entitats de la ciutat.


La nova xarxa del Mataró Bus es va posar en funcionament el passat 31 de gener arran del nou contracte del servei que l´Ajuntament va adjudicar a CTSA l´any passat fins a 2013, amb la possibilitat d´ampliar-lo fins al 2023.

Per tal de què la nova xarxa s´adeqüés al màxim a les necessitats dels usuaris, l´Ajuntament va adquirir el compromís d´analitzar durant els primers tres mesos el funcionament de la xarxa i adoptar els ajustos que fossin necessaris. Així, a partir de la seva posada en marxa s´han fet reunions amb entitats i associacions i s´han recollit suggeriments i propostes que han donat com a resultat un seguit d´ajustos que donen resposta a les demandes dels usuaris.

L´Ajuntament s´ha reunit amb la Federació d´Associacions de Veïns de Mataró, les associacions de veïns del Palau, Escorxador, l´Havana, Cirera, Molins i Pla d´en Boet. S´han fet xerrades als casals municipals de la Gent Gran de Molins, Rocafonda, del Parc, Pla d´en Boet, Cerdanyola, La Llàntia i l´Havana. A més també s´han recollit suggeriments rebuts a través d´instàncies, trucades al 010, per la bústia d´avisos, i a l´empresa concessionària del Mataró Bus.

Ajustos de la nova xarxa del Mataró Bus

De les 9 línies existents s´han fet ajustos puntuals a quatre: les línies 3, 4, 6 i 8.

. Línia 3: Camí de la Serra-Vista Alegre-Rocafonda. Es perllonga en sentit Hospital des de la ronda de Miguel de Cervantes per la ronda d´Alfons X el Savi (es recupera la parada del Palau), carretera de Mata (es fa un ús més intensiu de la nova parada de la línia P, la de Mata-Vallveric-Pla d´en Boet). S´anul·la la nova parada “Cervantes”. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 21 minuts a 23.

. Línia 4: Cirera-Molins. Es perllonga fins a l´Hospital. S´aproparà fins a la ronda de Francesc Macià des de la ronda de Barceló pel Camí Ral. S´elimina del recorregut la Riera de Cirera i la parada “Tanatori” i es recupera l´itinerari per la carretera de Cirera. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 25 minuts a 32.

. Línia 6: Institut Català de la Salut-Carretera de Mata. Es perllonga el recorregut fins al carrer de Sòcrates per facilitar l´accés a Cirera i al Tanatori. S´amplia el recorregut fins a la plaça dels Molins. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 15 minuts a 19.

. Línia 8: La Rambla-Galícia. La línia arribarà fins a l´estació de Renfe, al Parc Central i canviarà el sentit del recorregut a La Llàntia per afavorir la pujada. Pel que fa a la freqüència de pas es passa de 21 minuts a 25.

. A més, a la Línia 7 (Plaça Tereses-Cerdanyola) s´amplia el servei a dissabtes a la tarda.

Quant a les parades, els canvis són els següents:

. Cirera: es recupera la parada de la carretera de Cirera (situada davant de l´AV de Cirera).
. Miquel Biada: es recupera la parada situada abans de la cruïlla amb la ronda d´Alfons XII.
. Institut Català de Salut: es recupera l´antiga parada.
. Hospital de Mataró: es reubica la parada de la línia 4 a l´Hospital
. Carles Padrós: es resitua l´antiga parada al passeig de Carles Padrós – carrer de Magí Raventós en sentit ascendent
. La Riera: s´anul·la la parada de la Muralla dels Genovesos i es recupera la de La Riera
. Tanatori – Riera de Cirera: s´anul·len parades i es recuperen les anteriors a Cirera
. Cervantes: s´anul·la la parada. Es recupera la del Palau-Escorxador
. Plaça dels Molins: es recupera la parada davant del Centre Cívic Molins
. Francesc Macià: es crea una nova parada al costat del carrer de Miquel Biada
. Sector de La Llàntia: es reubiquen les parades del carrer d´Euskadi-Galícia pel canvi de sentit ascendent.

Aquestes modificacions està previst que avui es presentin al Consell de Mobilitat i seguidament s´ha programat una reunió amb la Federació d´Associacions de Veïns de Mataró. Una vegada tancada la proposta s´informarà els usuaris, mitjançant els cartells de les parades, la reedició de noves guies, missatges a través de les pantalles de l´autobús, entre d´altres suports. Està previst que la posada en funcionament d´aquestes millores i ajustos sigui la primera quinzena de maig.

Mataró Bus: més línies, més cobertura geogràfica

La nova xarxa de transport públic, implantada des del gener, ha introduït millores en el servei. Entre els objectius de la reestructuració de la xarxa destaquen la voluntat de crear línies que donin resposta als itineraris amb més demanda; ampliar el número de línies, que han passat de 6 a 9; implantar recorreguts més ràpids i directes; i ampliar els horaris, en especial els horaris nocturns. Amb les noves línies s´amplia la cobertura geogràfica, de manera que els autobusos arriben a zones de la ciutat que no tenien servei, com els polígons industrials de Pla d´en Boet i Mata-Rocafonda, i apropen als veïns a les urbanitzacions de Can Vilardell, Les Sureres, Vallveric i Can Quirze. En el futur també es preveu que arribin al TecnoCampus i al Rengle.

No hay comentarios:

Publicar un comentario