sábado, diciembre 01, 2007

MATARÓ 2007

--------------------------------------------------------------------------------

per capgros.com
fotos acn

28/11/2007

Capgròs líder d'audiència a Mataró i el Maresme amb 65.000 lectors
La revista de Mataró se situa com a tercer setmanari en català més llegit de Catalunya en un rànquing que inclou la premsa de pagament


El rànquing de setmanaris en català en el conjunt de Catalunya.

La revista Capgròs encapçala el rànquing de setmanaris més llegits a la comarca del Maresme amb 65.000 lectors per edició segons dades de l'estudi de la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (Fundacc) i el Baròmetre de la comunicació i la cultura que per primera vegada mesuren de forma oficial l’audiència de les publicacions locals i comarcals de Catalunya. Capgròs es situa per davant d’El Tot Mataró, que té 62.000 lectors.

En el conjunt de Catalunya, Capgròs és el segon setmanari gratuït més llegit, només per darrere de la Fura de Vilafranca que registra 70.000 lectors, mentre que ocupa el tercer lloc en el conjunt de setmanaris en català, que encapçala El 9 Nou (de pagament) amb 109.000 lectors. En el llistat global de setmanaris, –que inclou els de distribució nacional de pagament- Capgròs se situa en el tretzè lloc, per darrere de publicacions com Pronto, Hola o Lecturas i per davant de la Revista del Vallès, el Nuevo Vale o Sorpresa, entre d’altres.

En comparació amb la premsa diària, Capgròs és més llegit al Maresme que una edició d'El Periódico en la seva versió en castellà (47.000 lectors diaris) o que una edició de La Vanguardia (39.000 lectors diaris).

La Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura i el Baròmetre de la comunicació i la cultura han elaborat l'estudi amb prop de 40.000 entrevistes a Catalunya, el país valencià i les Illes Balears, i amb dades des del novembre del 2006 fins a l'octubre passat. Al Maresme s’han realitzat un total de 1563 entrevistes.

Cardús destaca l'audiència de la premsa local i comarcal
El sociòleg Salvador Cardús, president de Fundacc, ha afirmat avui que un dels principals titulars de l’estudi és que la premsa local i comarcal a Catalunya apareix competint en el cas de setmanaris amb els mitjans de comunicació de caràcter estatal. Cardús ha destacat mitjans com El 9 Nou, la Fura o Capgròs, que se situen als primers llocs del rànquing, durant la seva intervenció a la tertúlia del programa Els Matins de Catalunya Ràdio, conduït per Antoni Bassas. A més, el sociòleg ha apuntat que l’enquesta del baròmetre és la més més precisa mai feta dels usos i consums culturals dels catalans. Segons Cardús, l’estudi se situa entre els deus primers del món pel que fa a la mostra i és el primer pel que fa a precisió.

No hay comentarios: