sábado, abril 18, 2009

M’hi vaig apuntar perquè em venia de gust ajudar a la gent gran

Mataró facilitarà l’accés a la TDT a col·lectius amb risc d’exclusió

La iniciativa s’inclou dins d’un projecte de voluntariat pioner a tot l’estat espanyol

per G. Aragón - 17/04/2009 18:19 (120 lectures)
Mataró i Segòvia participen en un projecte pioner a tot l’estat anomenat “Voluntariat TDT” que té com a objetiu principal fer arribar la Televisió Digital terrestre a totes aquelles persones que no es poden valdre i que pertanyen als col·lectius amb risc d’exclusió. El servei, impulsat pel Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme i el Col·legi Oficial d’Enginyers de Telecomunicació de Catalunya (COETCC), pretén ajudar a jubilats, persones amb grau de dependència, discapacitats i majors de 65 anys que viuen sols, a poder accedir a la TDT sense problemes. La ciutat de Segòvia va acollir el dimarts passat, dia 14, la presentació en roda de premsa del pla pilot, que va comptar amb la participació de l’alcalde Joan Antoni Baron.

El servei comptarà amb la col·laboració de voluntaris que seran seleccionats i formats pel COETCC i aniran de manera gratuïta a les llars per instal·lar el descodificador de TDT, fer entendre el funcionament, els avantatges i possibilitats de la nova tecnologia digital a aquestes persones. “El motiu principal que m’ha dut a participar-hi és que des de sempre havia volgut fer alguna cosa de caràcter social, i mai havia trobat una oportunitat tant propera per fer-ho”, afirma l’Oriol López, alumne de L’EUPMT especialitzat en telemàtica. López explica que “el fet de cuidar de la meva àvia, que és gran i necessita ajuda, em va fer reflexionar i decidir-me a contribuir a la causa”.

“M’hi vaig apuntar perquè em venia de gust ajudar a la gent gran”, comenta Isaac Iglesias, també alumne de l’EUPMT, qui agraeix la flexibilitat dels horaris. “Podrem decidir el dia que ens va bé, si ajudar pel matí o per la tarda i llavors quedar amb la gent que ho pretengui, diu Iglesias. El pla pilot tindrà una durada de dos mesos i del seu èxit en dependrà l’extrapolació a altres ciutats abans de l’apagada analògica, que a Mataró tindrà lloc el proper 30 de juny.

No hay comentarios: